Friday, October 22

Autumn Collection

Pengalaman pertama berada di tempat yang ade 4 musim sangat la menyeronokkan. Tapi sebelum ni rasenye kat Malaysia pun ade banyak musim. Musim kemarau, musim tengkujuh, musim durian, musim orang kahwin dan bermacam-macam lagi. Setibanya saya di Denmark, musim summer dah hampir ke penghujung. Dan sekarang tiba la musim Autumn ataupun luruh (tapi orang Indon sebut musim gugur). Maka, kami pun sambutlah musim luruh dangan hati yang riang (x sambut pun).
Kalau ada yang tengok citer Korea ‘Autumn in My Heart’ kat TV dulu, begini la keadaannye. Dengan daun bertukar warna dan gugur ke bumi ditiup hembusan angin yang sejuk. Adus..romantik sekali panoramanya. Ada yang bertukar ke warna kuing, perang, oren, merah dan purple. Tapi bila dah banyak sangat daun yang luruh, dah kurang la kecantikannya. Maklumkan habis dedaun bertaburan kat tepi jalan dan pokok-pokok pun tinggal dahan je. Tapi, ade juga beberapa jenis pokok yang langsung tidak berubah warna..terutamanya rumput..masih menghijau.
Ada juga sekali dua, saya dengan poyonya membawa buku untuk dibaca di taman di belakang rumah. Kononnya hendak membaca sambil menikmati keindahan ciptaan Allah SWT. Tapi, tak sampai 10 min pun sebab tak tahan sejuk dihempus angin. Membaca buku sambil minum kopi panas dirumah lagi best..huhu.

 [Next post : Culture of Night @Copenhagen]

3 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...