Tuesday, May 10

Jumpa Tan Sri Muhyidin Yassin di Copenhagen

Bukan senang nak berjumpa Timbalan Perdana Menteri Malaysia face to face. Apatah lagi kalau di jemput dinner bersama. Peluang sebegini memang kami tak tolak..

Tan Sri Muhyidin Yassin, Timbalan Perdana Menteri Malaysia 

Kehadiran TPM Tan Sri Menteri Muhyiddin Yassin ke Copenhagen sebenarnya untuk menghadiri Persidangan Menteri-Menteri Pelajaran Asia-Eropah (ASEMME). Lalu, diadakan satu majlis makan malam bersama komuniti Malaysia di Denmark.
Tan Sri Muhyidin Yassin bergambar dengan sebahagian warga Malaysia di Denmark
Terdapat 157 orang rakyat Malaysia berada di Denmark yang berdaftar di Kedutaan Malaysia. Tapi mungkin angka itu tak sampai, sebab ada je yang dah balik ke Malaysia, tapi tak bagitahu. Pada majlis makan malam itu, terdapat lebih 70 orang rakyat Malaysia yang hadir. Kebanyakan  adalah pelajar, ada yang bekerja dan ada yang telah berkahwin dengan Mat/Minah Salleh warganegara Denmark. Tetiba macam ramai pulak rakyat Malaysia di Denmark. Tapi banyak muka-muka yang kami tak kenal dan tak pernah bertemu pun. Ada juga yang dah hampir 20 tahun merantau ke sini. 
Cik Puan Isteri dan Saya bergambar dengan Menteri Pengajian Tinggi, Datuk Seri Khaled Nordin

Cik Puan Isteri dan rakan-rakan dalam berita TV1 (sehari sebelumnya  majlis ringkas bersama Menteri Pengajian Tinggi)
Turut menghadiri majlis itu adalah Datuk Seri Khaled Nordin, Menteri Pengajian Tinggi. Saya dan isteri serta pasangan jiran kami di Denmark berada di meja hadapan iaitu kira-kira hanya 2 langkah dari rostrum tempat TPM memberi ucapan. So, kene la buat2 fokus khusyuk bila mendengar ucapan Tan Sri Muhyidin..hehe. Duduk semeja dengan kami adalah Pegawai Khas Menteri Pengajian Tinggi, Sdr Arif dan juga CEO MQA Dato’ Dr Syed Ahmad Hussein (duduk sebelah saya). Ada dua orang bodyguard TPM berdiri dibelakang meja kami, nak makan pun tak tenteram..
Bersama Dato' Dr Syed Ahmad Hussein, Chief Executive Director, Malaysia Qualifications Agency
Antara delegasi dari Malaysia yang turut mengiringi TPM adalah  Prof Dr. Rujhan Mustafa, iaitu Ketua Pengarah Jabatan Pengurusan IPT, Dato' Dr Syed Ahmad Hussein (CEO of Malaysian Qualifications Agency), Prof. Dato' Dr Hassan Said (President/VC Taylor College) dan juga TNC UiTM Prof Dr Nor Saadah Ismail. Kesian juga tengok semua orang dok sibuk nak 'inteprem' ngan TPM je, padahal delegasi yang lain tu , kira VVIP jugak kalau dalam majlis-majlis lain di Malaysia. 
Gambar kantoi aku & cik puan isteri (baju hijua tua & warna coklat) tengah sibuk melahap kuih kole kacang waktu sesi Q&A dengan TPM dalam berita TV1
Kehadiran TPM mendapat liputan media agak meluas dan mengakibatkan ‘muka-muka tak bersalah’ kami & kawan-kawan di sini menjadi femes secara tak sengaja kerana masuk TV1, TV3, berita harian, NST, Utusan dan juga New Sabah Times…haha

Versi TV3 hanya nampak dahi je..huhu
Lagi sekali muka aku keluar kat TV1. 'Si baju hijau menjadi pelakon tambahan'..haha
Berita dalam Utusan Malaysia. Sekali lagi gambar dahi aku yang glamer je yang ade..LOL

7 comments:

  1. uishh dah ler jumpa in person, pastu masuk tv plak... bertuahnyaaa..pengalaman yg best!

    ReplyDelete
  2. Tapi sempat bergambar ngan TPM. Dapat bergambar dgn menteri KPT pun jadi la

    ReplyDelete
  3. Im, thank you for re-discovering my blog. I wonder how many more readers lost me when i moved the blog. I moved because networkedblogs are not able to pull the old blog to a new fb. Thanks anyway. Haha and you did score A for Refining Tech. You deserved that A, Im. Have a great time in Coppenhagen. Salam

    ReplyDelete
  4. I am sorry to inform that previously 'blogger' have problem with their system for 20.5hrs on 13 may, resulted all of you can't post comment in this blog(budget ramai yg nak komen la ni..haha)..and a few recent comment was deleted by them during the blogger maintenance.

    ReplyDelete
  5. hehehe..kalu kami join ritu, mesti dapat makan malaysia best best (dijamu makanan malaysia ke). Masa kami short trip ke denmark, tersama hotel dengan wartawan RTM. abang2 tuh lah ngajak kami pi majlis TPM nih. tapi kami decide nak pi jalan2 bandar lah. sbb malamnye nak balik UK dah.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...